Nou radioteatre a la ràdio: “Vells temps”

Es posa en escena l’obra de Harold Pinter

Matadepera Ràdio continua el darrer dimecres de mes, i com és habitual a les 10 del vespre, una nova temporada de Radioteatre, la que fa la número 14. L'emissió es pot recuperar a l'endemà al web de l'emissora.

Per aquest 27 de maig es presenta “Vells temps” del dramaturg, poeta, guionista i actor anglès, premi Nobel de Literatura Harold Pinter, que va viure entre el 1930 i el 2008 i que no només està considerat un dels grans colossos de les lletres del segle XX, sinó que la seva influència en la dramatúrgia catalana en les darreres dècades ha estat determinant.

Estrenada per al Royal Shakespeare Company a l’Aldwych Theatre el 1971, explica la història d’un matrimoni, en Deeley i la Kate que esperen rebre una vella amiga d’ella, Anne per la qual sembla que van compartir moltes coses a la seva joventut. Amb un rerefons misteriós, l’obra ha tingut diverses interpretacions sobre la veritable personalitat dels seus personatges i en escena, ha estat interpretada, entre d’altres, per Colin Blakely, Robert Shaw, Rosemary Harris, Maximilian Schell, i Anthony Hopkins, entre d’altres. A Catalunya es va estrenar a la Sala Becket el 2014 amb traducció del sabadellenc Joan Sellent i sota la direcció de Sergi Berbel.

L’obra serà interpretada per Montserrat Santamaria, Quim Vancells, i Natàlia Grandia. L’adaptació i els arranjaments musicals són de Maria Glòria Farrés, el control tècnic, muntatge i presentació van a càrrec de l'Albert Beorlegui, i la direcció és de Natàlia Grandia.

A la imatge, un moment de la seva gravació (Foto: Comunicació).