3.180 quilos menys de deixalles al poble
Es va superar en mitja tona el recollit l’any passat.
Un any més, Matadepera s’ha afegit al “Let’s clean up Europe”, unes jornades de conscienciació per mantenir els entorns naturals nets i lliures de deixalles i residus que han arribat a la seva novena edició i que en aquesta ocasió van tenir lloc el passat cap de setmana. El balanç va ser força positiu: amb 306 participants (un centenar menys que l’any passat) es van recollir un total de 3.180 quilos de deixalles, 500 quilos més que a l’edició del 2021.
Com ja ha passat en d’altres anys, el municipi hi ha col·laborat amb les escoles (Ginesta, Torredemer, Montcau-La Mola, Institut), la Brigada d’Obres, la Fundació Patrimoni Natural (de la que tant ADF, GIAM, que també hi ha participat), així com també l'Associació de Veïns de Les Pedritxes, el Consell Local de Joventut, el Club Deportiu Terrassa Hockey, SOM Matadepera, Agermanament Matadepera-Mariapfarr, la Societat de Caçadors de Matadepera, i un grup del Casal de la Gent Gran. Les zones escollides aquest any per netejar han estat el bosc paral·lel al Passeig de Matadepera, la Riera de les Arenes, el bosc proper a la Deixalleria, el bosc de les farigoles, torrents i passos de serveis de Les Pedritxes, el Pujol, el Torrent del Salt, la carretera de Talamanca (davant el club i fins a la Deixalleria), Can Torres, i el Pont de l’Olivera fins a Can Torrella.
Adjunt a la notícia, recull de fotografies d’aquest nova edició del “Let’s Clean Up Europe” (Fotos: Miquel Badia i entitats)