Avís de pluges intenses arreu del país

Poden superar els 40 litres en 30 minuts

El Servei Meteorològic de Catalunya ha informat que a partir d’aquest dijous al migdia es poden produir xàfecs amb una intensitat superior als 40mm en 30 minuts per m2 a la major part del territori de Catalunya.

A partir del vespre la probabilitat es limitaria a la meitat sud de Catalunya. Aquests xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i localment de fenòmens de temps violent, sobretot ratxes molt fortes de vent i pedra. La distribució geogràfica del fenomen dins la zona avisada serà de caràcter extens.

També es poden produir acumulacions d'intensitat de pluja de més de 60mm en 3 hores demà a la tarda a gran part del territori, especialment a la meitat nord de Catalunya. Respecte a la previsió del matí augmenta la probabilitat de superació de llindar de intensitat de pluja a les comarques del Baix Penedès, Barcelonès, Garraf, Maresme. Al Pla d'Urgell augmentat tant la previsió en intensitat com intensitat acumulada en tres hores.

Al migdia, el mapa previst per aquest dijous.

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran