Campanya de Comerç Sostenible al poble
La Regidoria de Comerç, Atenció i Participació Ciutadana ha impulsat aquest mes de maig una campanya per a conscienciar els comerços sobre la importància de fer una gestió sostenible dels seus productes i serveis. Sota el lema “Millorar la gestió, assolir resultats”, es pretén reduir costos millorant l’eficiència energètica, reduir l’impacte ambiental de l’activitat comercial tant amb els residus, com amb materials i energia, i millorar la competitivitat, tot incorporant valor afegit i millorant la imatge. Pel que fa a la gestió dels residus, la campanya es basa en les tres “R”: reduir, reutilitzar i reciclar. Pel que fa a la reducció, es pretén que els comerços i els seus clients redueixin els embalatges en els enviaments, evitin l’ús innecessari d’envasos i embolcalls i prioritzin la compra de productes sense embolcalls. Per aconseguir-ho, es duran a terme algunes accions com són suprimir o limitar les bosses de plàstic d’un sol ús, així com les safates de plàstic. Pel que fa a la reutilització, es vol fomentar l’ús d’envasos retornables i d’embolcalls monomaterials, així com incorporar mecanismes de reaprofitament. I, finalment, es pretén promoure encara més el reciclatge, separant en origen les diferents fraccions de residus per tal de facilitar la recollida selectiva, evitar la barreja de residus al màxim i recordar la importància de dipositar els residus en els llocs indicats, respectant l’horari de recollida. Durant la campanya, també es fa especial esment a la importància de gestionar l’energia per tal de reduir el consum energètic, disminuir les emissions de CO2 i minimitzar costos. Us podeu descarregar el tríptic editat per l'Ajuntament a la dreta d'aquesta pàgina.