Campanya del servei de teleassistència a Matadepera

Un dels serveis que per llei presta la Regidoria de Serveis Socials és el de Teleassistència, el sistema que permet via telefònica i durant les 24 hores al dia, estar permanentment connectat a una central atesa per personal qualificat per donar resposta a qualsevol necessitat que es pugui plantejar. El servei és utilitzat sobretot per persones grans o que viuen soles i que tenen una situació de vulnerabilitat. Fonts de la Regidoria han apuntat a

Matadepera.cat

que “la teleassistència és un servei eminentment preventiu i de proximitat de persones que no requereixen d'atenció permanent i presencial de persones, però que tinguin la seguretat, tranquil·litat i cert acompanyament davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, i puguin contactar de forma immediata amb el centre d'atenció a través d'un terminal conectat a una central d'alarmes”. A Matadepera, l’empresa subcontractada per aquest servei és Televida i aquestes darrers dies, i aprofitant la imminència de les vacances, ha dut a terme una campanya per donar-la a conèixer. Els criteris d'idoneïtat per accedir a aquest servei són ser major de 80 anys i tenir una xarxa familiar o social dèbil o nul·la. Pel tràmit del servei, és necessària una valoració per part de la Regidoria de Serveis Social, que envia la sol·licitud a l'empresa subcontractada en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, que al mateix temps valora el cas i informa pertinentment a la treballadora social la idoneïtat de concedir el servei o no a la persona que el demana. A Matadepera, el servei es va començar a desplegar al 2006 i actualment hi ha 82 persones usuaries. L'ordenança municipal 4.5 estableix el preu públic per la prestació del servei d'atenció domiciliària segons la capacitat econòmica de la persona usuària. Per a més informació, podeu contactar a través del telèfon 93 730 17 71.

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran