Canvis en la línia de bus a Terrassa
Entren en funcionament el 9 de desembre.
La línia d’autobús interurbà que connecta Matadepera amb Terrassa inicia a partir del dimarts 9 de desembre una nova etapa amb una reestructuració completa del servei. L’actual línia M8A passa a denominar-se M8 i modifica el seu recorregut i horaris amb l’objectiu d’oferir una mobilitat més eficient, reduir temps de trajecte i augmentar la freqüència de pas sense incrementar el nombre de vehicles en servei.
La línia, que es caracteritza per donar cobertura a tot el nucli urbà i zones residencials de Matadepera més enllà de la plaça Sant Jordi, prestava fins ara servei tots els dies de l'any amb un trajecte d’una hora i 16 expedicions per sentit en feiners i dissabtes, i 15 en diumenges i festius. Una diagnosi recent del servei ha detectat que una part molt significativa del temps de recorregut es duu a terme dins la ciutat de Terrassa, on la circulació en hores punta és sovint congestionada. Actualment, la línia pot arribar a invertir fins a 30 minuts dins de Terrassa en sentit Matadepera, cosa que representa un 42% del temps total del trajecte. Pel que fa a la demanda, la línia registra una mitjana de 800 passatgers diaris en dies feiners, amb pics de saturació especialment en les primeres expedicions del matí en sentit Matadepera.
Un nou recorregut més curt, ràpid i fiable
Per tal de millorar el servei, des de l’Àrea de Mobilitat i Via Pública encapçalada pel regidor Francesc Llobet, s’han realitzat diverses consultes i reunions de treball, tant amb el veïnat com amb diversos agents especialment interessats en l’ús de la línia com són les escoles de Matadepera. Un cop recollides les necessitats i peticions de les usuàries del servei es va decidir escurçar l’itinerari de la nova línia i establir la nova terminal a l’estació d’FGC Nacions Unides, de manera que no arribarà fins a l’estació d’Autobusos i reduirà el tram urbà dins de Terrassa. Aquesta reorganització permet reduir el temps de circulació dins del municipi veí del 40% al 15%, fet que incrementarà la puntualitat i la fiabilitat del servei, tant en els desplaçaments interurbans com en el servei intern dins de Matadepera. La nova configuració també incorpora una nova parada a Pla del Bon Aire en tots dos sentits.
L’escurçament del recorregut permet augmentar un 50% les expedicions diàries, passant de 16 a 25 serveis per sentit sense necessitar més vehicles. Aquest increment equival a passar d’un bus cada hora a intervals de 30 a 45 minuts, en funció de la franja horària. El nou horari s’aplica tots els dies de la setmana, incloent expedicions amb arribada o sortida a Els Rourets en moments específics del dia.
“La nova línia M8 manté la cobertura urbana completa a Matadepera, tant al nucli com a les zones residencials, reforçant alhora la seva funció com a enllaç interurbà amb Terrassa”, ha declarat el regidor Llobet, afegint que “la combinació d’un recorregut més directe i més freqüent suposa un servei més competitiu per als desplaçaments obligats, especialment laborals i educatius”, ha apuntat.
A la imatge, un dels autobusos que fa el recorregut Matadepera - Terrassa (Miquel Badia)
