Una revetlla de Sant Joan amb precaucions
Hi ha risc de calor intensa al Vallès
L’Ajuntament de Matadepera ha publicat un ban sobre les fogueres i el llançament de pirotècnia durant la revetlla de Sant Joan d’aquest dilluns. Com d’altres anys, la directriu bàsica, és que resta prohibida l’encesa de fogueres, així com el llançament de coets, focs d’artifici o altres artefactes que continguin foc, pel fet que tot el terme municipal se situa a menys de 500 metres de terreny forestal.
De totes maneres, i prèvia autorització del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, l’Ajuntament ha obtingut autorització per habilitat uns espais on entre les 21.00h de la revetlla i fins les 2.00h del dia de Sant Joan s’hi podrà llençar pirotècnia (excepte coets i altres elements voladors), i no es podrà encendre cap tipus de foguera.
Aquests espais són la Plaça del Casal de Cultura, la Plaça de la Germandat, l’aparcament de l’Escola Municipal de Música Frederic Mompou i la Plaça de Sant Jordi.
Avís de calor intensa
D'acord amb la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya es manté l'avís de calor intensa per a la vigília de Sant Joan a diverses comarques entre les quals hi ha la del Vallès Occidental, però també les del Segrià, Pla d'Urgell, Noguera i Baix Llobregat. Pel dia 24, les comarques afectades pel fenomen són Segrià, Pla d'Urgell, Noguera. La distribució geogràfica del fenomen dins de la zona afectada serà local.
Sant Joan a la Plaça de Cal Baldiró
La Regidoria de Festes per altra banda, amb la col·laboració de diverses entitats (Òmnium Matadepera, Matadepera 88 Hoquei i ADF) organitza una nova revetlla de Sant Joan a la Plaça de Cal Baldiró.
Serà a partir de les 6 de la tarda quan es rebi la flama del Canigó de la mà d’entitats del poble. A les 7, un concert de versions amb De Band, i una hora més tard, el pop-indie d’Alícia. Tot seguit vindrà el Sopar de Germanor (10 €uros que inclouen taula, cadira, coca i cava). A les 10, el pop rock de Lisi Band, a les 11, la rumba catalana de Rumbers, i a partir de la mitjanit, música d’ambient.