Demanaran completar el carril bici amb Terrassa

Els ajuntaments de Matadepera i Terrassa demanaran conjuntament a la Diputació de Barcelona que completi la construcció del carril bici i vianants entre els dos municipis, prioritzant el tram que va des de l’avinguda Lacetània de Terrassa fins a la rotonda existent entre la BV-1221 i la BV-1275. Així ho van decidir els alcaldes dels dos municipis, Mireia Solsona i Jordi Ballart, en la reunió que van mantenir aquest dimarts al migdia a l’Ajuntament de Terrassa. Quan la Diputació de Barcelona va executar aquesta rotonda a la carretera de Matadepera, el 2011, ja va construir un petit tram del carril-bici i vianants en previsió que la resta es faria més endavant. Aquestes obres, però, encara no s’han dut a terme, raó per la qual el petit tram construït té poca utilitat. L’actuació suposaria un pas endavant en la mobilitat a la zona, ja que milloraria la connectivitat amb la nova estació de FGC a Can Roca -utilitzada per usuaris i usuàries tant de Matadepera com de Terrassa-, i al mateix temps fomentaria l’ús d’un mitjà de transport sostenible i saludable com és la bicicleta per als desplaçaments entre els dos municipis. L’obra s’hauria de completar en tres direccions, que al parer dels dos alcaldes s’haurien de prioritzar en aquest ordre: primer cap a Terrassa (fins a l’avinguda Lacetània); després cap a l’entrada de Matadepera; i per últim, cap al Parc Audiovisual (fins la rotonda entre la BV-1221 i la BV-1274). Solsona i Ballart van acordar demanar una reunió amb el diputat delegat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat per insistir en la necessitat de completar aquest tram. Així mateix, l’alcalde de Terrassa es va comprometre a parlar-ne amb la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, en el decurs d’una visita que farà en les pròximes setmanes a Terrassa. Més combois de FGC A la reunió, on també hi va assistir el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Matadepera, Nil López, i el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa Marc Armengol, es van valorar altres qüestions relacionades amb la mobilitat, les infraestructures i el medi ambient que afecten ambdós municipis. Una de les més destacades és la necessitat que s’inclogui Terrassa en la Zona Tarifària 2 dels Ferrocarrils de la Generalitat, i de què FGC implanti més combois per a la línia S1, ja que des que han entrat en funcionament les noves estacions del Metro de Terrassa, els trens registren una elevada ocupació en hores punta. L’Ajuntament de Terrassa, que ja ha fet diverses gestions amb FGC per demanar aquesta ampliació del servei, enviarà una carta al president d’aquesta empresa pública, Enric Ticó, per insistir en aquesta millora, que beneficiaria tant els usuaris i usuàries terrassencs com els matadeperencs. Així mateix, també s’ha decidit sumar esforços per reivindicar al Ministeri de Foment que no es paralitzin ni es retardin més les obres de l’autovia orbital B-40, una infraestructura viària que ha patit llargs retards i que és clau per a la mobilitat a la zona. Els dos alcaldes demanen que es completi l’obra del tram Viladecavalls–Terrassa seguint el calendari previst. Si es compleix amb la nova programació anunciada pel Ministeri, aquesta s’acabaria amb un retard de 9 anys respecte la previsió que es tenia quan l’obra es va iniciar. El retard acumulat, des que es va programar la seva execució, és de 14 anys. Un retard que els dos alcaldes van valorar com a desmesurat, i que ha perjudicat la mobilitat i la competitivitat de la ciutat de Terrassa dels municipis del Vallès Occidental en general. A la dreta, dos moments de la trobada. A la imatge superior, els alcaldes Mireia Solsona, Jordi Ballart, el regidor Nil López, el tinent d’alclade Marc Armengol i el regidor delegat Dani Nart. A sota, un altre moment de la reunió.

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran