El pla estratègic del comerç a Matadepera

Reinventar-se i adaptar-se als nous hàbits de compra. Aquestes són dues de les premisses inicials que s’han tingut en compte a l’hora de posar en marxa el nou pla estratègic del comerç local de Matadepera, impulsat per la Regidoria de Comerç, amb el suport de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic local de la Diputació de Barcelona. L’objectiu, analitzar i elaborar un pla d’acció per aquest any 2017 i amb horitzó a tres anys, període estimat per a la posada en marxa del procés d’activació del comerç, amb la idea que tingui continuïtat a mig i llarg termini. El primer pas se centrarà en conèixer, amb el màxim detall, l’estat i les necessitats del comerç del poble, tant dels potencials clients com dels propis comerciants. Per a aquesta primera fase, fonamental per l’èxit del projecte, s’utilitzarà un seguit de procediments amb la finalitat de recollir els interessos i neguits de tots els agents municipals vinculats directa o indirectament amb el desenvolupament de l’activitat comercial. La metodologia que s’emprarà per recollir l’opinió i els hàbits de compra del màxim número de població possible es basarà en l’elaboració d’unes jornades de participació ciutadana. S’instal·laran unes carpes informatives on tots els interessats podran manifestar el seu punt de vista i les seves propostes mitjançant una enquesta i la interlocució amb els propis tècnics redactors del projecte. Una segona via per a l’elaboració de l’enquesta serà mitjançant la web, ja sigui amb la pròpia enquesta penjada a la web de l’ajuntament o proporcionada via correu electrònics a totes les associacions de veïns i entitats locals. Finalment, un cop realitzada la diagnosi, es definiran un conjunt de línies estratègiques per tal d’abordar tots els aspectes claus detectats i que es reflectiran a la realitat mitjançant el desenvolupament d’un conjunt d’accions dissenyades específicament per assolir els propòsits establerts.

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran