Important donatiu a la Biblioteca Àngel Guimerà
Es tracta de la col·lecció (gairebé completa) de la Fundació Bernat Metge.
La Biblioteca Àngel Guimerà ha rebut fa pocs dies un donatiu d’un destacat valor literari: la col·lecció (gairebé completa) dels Clàssics Grecs i Llatins de la Fundació Bernat Metge. La donació ha anat a càrrec de Joan Fonolleda i Prats.
La col·lecció dels Clàssics Grecs i Llatins de la Fundació Bernat Metge va ser creada el 1922 sota el Patrocini de Francesc Cambó, i amb la voluntat d’incorporar els autors grecs i llatins a la llengua i a la cultura catalanes. Des d’aleshores no s’ha deixat de publicar mai.
De manera que, les obres d’Èsquil, Catul, Homer i Plató, entre molts d’altres autors, després de ser catalogades, formaran part del fons de la biblioteca que està al dia de les últimes novetats literàries, però també valora els clàssics.
A la dreta, el generós donant, Joan Fonolleda i Prats, amb la directora de la Biblioteca Mariàngels Alfonso amb un exemplar de la tercera part de “La vida d’Alexandre el Gran” de Quint Curci Rufus.