La Biblioteca fa balanç del 2025
Un significatiu augment en usuaris i serveis
La Biblioteca Àngel Guimerà ha tancat l’any 2025 amb dades positives que confirmen un augment de l’ús, la participació i l’activitat en relació amb l’any anterior.
Durant l’any passat, l’equipament ha registrat 32.157 visites, una xifra que suposa 398 visites més que el 2024, amb un increment de l’1,75 %. També ha crescut el nombre de préstecs, que ha arribat als 28.227, és a dir, 789 préstecs més que l’any anterior, fet que representa un augment del 2 %.
L’activitat cultural ha estat un dels àmbits amb un creixement més destacat. Al llarg de l’any s’han programat 129 activitats, amb un increment del 30 % en el nombre de sessions, que han aplegat 2.419 assistents, un 19 % més que el 2024. Les propostes adreçades a públic familiar, com les Hores del Conte, han comptat amb 678 assistents, mentre que els Clubs de Lectura han sumat 489 participants repartits en 46 sessions.
Pel que fa al fons documental, la biblioteca ha incorporat 1.636 noves adquisicions, 278 exemplars més que l’any anterior, reforçant així l’actualització i renovació de la col·lecció. En total, el fons ha generat una activitat de préstec a l’alça al llarg de tot l’any.
La comunitat digital també ha continuat creixent. Les xarxes socials de la biblioteca han sumat 317 nous seguidors durant el 2025, arribant a un total de 1.933 seguidors, mentre que els serveis digitals han registrat 1.001 usos d’ordinador i 1.059 connexions a la xarxa Wi-Fi.
“Aquestes dades consoliden aquest espai del Casal de Cultura com un equipament cultural de referència, amb una activitat en augment i una resposta positiva per part de la ciutadania”, han afirmat fonts de la mateixa biblioteca.
