L'Ajuntament es pronuncia sobre el 4rt cinturó
Encara que el seu traçat transcorre integrament fora del terme municipal de Matadepera, la seva proximitat, i especialment la controvèrsia que arrossega des de fa anys, han empès a l'Ajuntament a elaborar un informe informatiu sobre “el seu impacte ambiental, la contaminacio acústica i molt especialment, per la modificació quantitativa i qualitativa dels fluxos de transit rodat que accedeix a la xarxa viària local”. L’informe ve en resposta a l’escrit que el Ministerio de Fomento va enviar el passat 30 de juliol sobre el tema, on s’aprova provisionalment l’estudi del “cierre de la autovía orbital de Barcelona” i que actualment es troba en fase d’informació pública. L’Ajuntament ha enviat un escrit on, entre d’altres qüestions, sol·licita que el Consistori sigui considerat com a administració local afectada per aquest tràmit i que el projecte de construcció contempli l’adopció de mesures correctores destinades a reduir impacte ambiental i acustic. També se sol·licita que es “s’executin les obres complementaries necessàries per enllaçar amb la xarxa secundaria d’accés a Matadepera”, el que es concreta en la prolongacio del lateral esquerre de l’avinguda de Les Arenes – on s’ubica el poligon de Can Petit de Terrassa- en direcció nord, i l’enllaç amb l’Avinguda del Mas Sot com a ronda de circumvalacio de Matadepera, mitjançant la construccio d’una rotonda a l’alçada de l’antiga caserna de la guardia civil. L’equip de govern, d’altra banda, “defensa la construcció d’aquesta nova xarxa viaria, molt important pel desenvolupament del pais i sobretot per les ciutats i pobles que formem part d’aquesta corona metropolitana”, pel qual demana que “s’accelerin les seves fases de construcció, exigint-ne el millor traçat amb el minim impacte acustic i ambiental”. El Regidor d'Urbanisme, Habitatge i Joventut Jordi Roca serà convidat al "Matadepera Notícies" d'aquest dijous (107.1 FM, 20.00 hores) per explicar aquest informe.