Maria Glòria Farrés diu adéu a la ràdio

Coincidint amb el darrer radioteatre del curs

Matadepera Ràdio enllesteix aquest darrer dimecres de mes, i com és habitual a les 10 del vespre, una nova temporada de Radioteatre, la que fa la número 13. L'emissió serà ben especial per l'emissora, ja que representa el comiat de Maria Glòria Farrés, la veu més veterana, no només de la ràdio sinó d’arreu del país, amb més de 30 anys de col·laboració a la municipal de Matadepera.

Nascuda a Terrassa l’any 1934, Maria Glòria Farrés, va ser una de les veus principals de Ràdio Terrassa entre 1953 i 1958. Als anys 80 va tornar a participar a l’emissora, quan es va reconstituir el grup de radioteatre, amb velles i noves veus, que va funcionar fins a la desaparició de l’emissora. A Matadepera Ràdio, ha fet diversos programes de manera ininterrompuda des del 1993, tots relacionats amb la música clàssica: “Adagio“, “El Gran Auditori” o “Només clàssica”. Des del 2012 ha dirigit el “Ràdioteatre de Matadepera Ràdio”, en antena el darrer dimecres de cada mes a les 10 de la nit, i amb una norantena d’obres emeses.

A partir de la propera temporada, agafarà el relleu Natàlia Grandia, una de les veus del Radioteatre que porta col·laborant-hi des del 2013.

L'obra que s'ofereix aquest dimecres és “Amor particular”, de Xavier Zanuy, que tot i que llicenciat en psicologia i amb una llarga experiència treballant en el camp de l'educació especial com a mestre, ha fet incursions en teatre i literatura. “Amor Particular” va ser la seva primera obra de teatre, publicada l’any 2021 i ens explica la història d’en Màrius porta més de vint anys amb l'Uri, quan un accident el deixa tetraplègic. Tot i les dificultats, es troben en una relació consolidada, però l’aparició d’un jove, Àxel farà qüestionar moltes de les coses que es donaven per assimilades. L’obra és una història d’amor que també pretén trencar barreres i donar visibilitat a noves normalitats.

L’obra serà interpretada per Natàlia Grandia, Quim Vancells, Xavier Gimfarrer, i Òscar Muntanya. L’adaptació del text i arranjaments musicals van a càrrec de Nina Mataix, el control tècnic, muntatge i presentació són de l’Albert Beorlegui, i la direcció, de Maria Glòria Farrés.

A la imatge, un moment de la seva gravació amb Maria Glòria Farrés, Oscar Muntanya, Quim Vancells, Natàlia Grandia i Xavier Gimfarrer (Foto: Comunicació).

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran