Nil Solans es proclama campió del món júnior de ral·lis
Els matadeperencs Nil Solans i Miki Ibáñez han guanyat aquest cap de setmana el Rally de Catalunya en categoria júnior proclamant-se així campions del món júnior
Els joves, que ja havien segellat el seu triomf al WRC 3 al ral·li anterior disputat a Alemanya, es van assegurar el mundial al guanyar el ral·li català mentre el seu rival directe, Nicolas Ciamin no va poder aguantar la pressió del matadeperenc i no va poder acabar-lo.
Solans i Ibáñez rubriquen així una esplèndida trajectòria on es van imposar a les tres primeres proves de l’any (Sardenya, Còrsega i Polònia) al volant d’un Ford Fiesta R2T. I Solans, de només 25 anys, segueix així les passes dels dos únics pilots espanyols que fins ara havien aconseguit aquesta gesta: Dani Solà al 2002 i Dani Sordo al 2005.
En declaracions a Matadepera.cat, Solans manifestat: “Hem tingut un cap de setmana meravellós, ja que teníem dos objectius: aconseguir el Mundial WRC Júnior i una vegada aconseguit això, guanyar el Ral·li Catalunya. I finalment, ho hem aconseguit tot. No ha estat gens fàcil però hi confiava, ja que corria a casa i ja havíem estat més ràpids. Per això vull donar les gràcies a tothom pel suport que hem tingut aquest cap de setmana”.
Amb tots aquests èxits, Solans i Ibáñez han aconseguit el major premi possible 7 Wild Cards (7 curses pagades) per al WRC2 de l’any que ve.
A la dreta, Nil Solans i un moment de la competició d'aquest dissabte.