Perico Freixa és rebut per l'alcalde
Va salvar la vida d’un nadó que s’estava ofegant.
Una estona abans del pregó de Festa Major, a quarts de set de la tarda del passat divendres, les dependències municipals van acollir una altra recepció, molt més discreta: l’alcalde Guillem Montagut, acompanyat del sergent Xavi Val, i diversos regidors va rebre el bomber voluntari Perico Freixa i el caporal de la Policia Local Joaquim Boix. L’objectiu era retre’ls un reconeixement per haver salvat la vida d’un nadó que s’estava ennuegant.
Els fets van passar el dia 7 d’agost a la tarda, al Parc Bombers de Matadepera quan en Perico Freixa es trobava amb el seu company Joan Galí fent un descans entre servei i servei. De sobte, van veure arribar Joaquim Boix, caporal de la Policia Local corrent amb un nadó de sis mesos als braços i demanant ajuda perquè s’estava ofegant. Els seus pares, que només feia dues setmanes que estaven empadronats al poble, se’ls va ocórrer anar a la Policia Local quan van notar símptomes d’ofec del nadó.
En Perico va agafar el nen, el va posar bocaterrosa i mentre amb un braç l’aguantava amb l’altre va començar a fer-li la maniobra de Heimlich: amb dos cops entre les dues escàpules li va sortir tota una bola de mocs: “Quan va començar a plorar, volia dir que ja respirava”, va afirmar el bomber. Tot i que ja estava fora de perill, es va cridar a una ambulància perquè li poguessin fer totes les proves necessàries.
En Perico Freixa és un dels 31 bombers voluntaris que treballa al Parc de Matadepera. En fa 27 que és bomber i va ser-ne el cap entre els anys 2007 i 2011. Treballa en emergències sanitàries.
A les imatges, diversos moments de l'acte. A la primera, Perico Freixa, condecorat pel regidor de seguretat i protecció ciutadana Francesc Llobet davant la mirada del sergent Xavi Val i l'alcalde Guillem Montagut. A la foto de grup, Perico Freixa i l'alcalde Guillem Montagut al mig, amb el sergent Xavi Val, el caporal Joaquim Boix i els regidors Eva Brugal, Gabriel Pirla, Dolors Martí, Núria Garcia, Anna Piñol, Estel Riera i Francesc Llobet.