Projecte per fer arribar els Catalans a Matadepera
La Plaça Sant Jordi acolliria l’última estació de la Línia del Vallès
Coincidint amb l’anunci realitzat fa poques setmanes de l’augment de freqüència de trens a Sabadell i Terrassa de cara al 2020, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està estudiant perllongar la línia de Terrassa fins a Matadepera. Així ho ha anunciat el regidor d’Urbanisme i Obres Nil López apuntant que “tot just s’ha començat a parlar del projecte”.
El tren acabaria el recorregut a la Plaça de Sant Jordi, perllongant així la línia que actualment acaba a l’estació Nacions Unides de Terrassa i que va ser inaugurada el passat 2015. El tram comprès entre l’última estació de Terrassa i la de Matadepera aniria tot sota terra i seria al nostre poble on es construiria la cua de maniobres que permet els trens canviar de direcció entre final de línia i inici de l’altra.
El tema es va comentar per primer cop ara fa tres anys quan l’alcaldessa Mireia Solsona i el regidor Nil López van assistir a la inauguració de les tres noves estacions de la xarxa dels Ferrocarrils Catalans a Terrassa. La inversió d’aquella infraestructura (més de 400 milions d’€uros) i la crisi econòmica que encara estava ben present van aparcar el projecte, però ara s’ha recuperat.
El regidor d’Urbanisme i Obres Nil López ha manifestat que “encara no hi ha res decidit, entre d’altres qüestions perquè som conscients que malgrat que l’arribada del tren a Matadepera resoldria en bona part la comunicació del servei públic amb Terrassa, però també és cert que hi ha part de la població que no veuria el tema amb bons ulls”.
A la dreta, la Plaça de Sant Jordi. A sota, l’alcaldessa Mireia Solsona i el regidor Nil López, quan van ser convidats per la Generalitat i l’Ajuntament de Terrassa a la inauguració de les noves estacions dels Catalans, l’any 2015.