Regularització cadastral al municipi
A través de la Gerència del Cadastre, el Ministeri d’Hisenda ha portat a terme entre els anys 2013 i 2016 a tot Espanya, excepte el País Basc i Navarra, la regularització cadastral per ajustar les dades i els seus valors a la realitat física. Segons el Ministeri aquesta “ha estat una manera d’actualitzar tota la informació cadastral a la realitat, sense haver de tramitar expedients sancionadors als propietaris que no havien declarat les modificacions cadastrals fetes a les seves finques, o bé per omissió, d’acord amb la llei i dins el termini establert legalment”. Per aquest motiu, els treballs sobre el terreny van anar a càrrec d’una empresa subcontractada pel Cadastre. A Matadepera, l’actualització ha consistit a fer un treball de camp i fotografies per part del personal de l’empresa, degudament acreditada, a les finques amb construccions del municipi. També s’han realitzat fotografies per satèl·lit. D’aquesta manera, s’han creuat les dades que disposa el Cadastre amb les fotografies per comprovar si hi havia diferències en les superfícies construïdes i les declarades. El consistori ha remarcat que “la finalitat és garantir l’adequada concordança de la descripció cadastral dels béns immobles amb la seva realitat”. Amb el procediment de regularització, que és d’ofici, s’ha incorporat al Cadastre les altes o modificacions no declarades de forma completa pel que fa a l’obra nova, les reformes amb entitat suficient, les rehabilitacions, els canvis d’ús i les piscines o pistes de tennis o pàdel. Per qualsevol dubte o aclariment sobre aquest tema els afectats es poden dirigir a la Direcció General del Cadastre , situada al carrer Travessera de Gràcia, 58 de Barcelona o al telèfon 902 37 36 35. També es poden adreçar a l’Oficina de Gestió i Recaptació de Matadepera, situada al carrer Sant Quirze, 2 o bé al telèfon 93 472 91 19.