Una enquesta per conèixer els hàbits de compra
La Regidoria de Comerç, amb el suport de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic local de la Diputació de Barcelona han posat en marxa el nou pla estratègic del comerç local de Matadepera amb dues premisses bàsiques: reinventar-se i adaptar-se als nous hàbits de compra. Amb aquest objectiu s’analitzarà i elaborarà un pla d’acció per aquest any 2017 i amb horitzó a tres anys, període estimat per a la posada en marxa del procés d’activació del comerç, amb la idea que tingui continuïtat a mig i llarg termini. El primer pas se centrarà en conèixer, amb el màxim detall, l’estat i les necessitats del comerç del poble, tant dels potencials clients com dels propis comerciants. Per a aquesta primera fase, s’utilitzarà un seguit de procediments amb la finalitat de recollir els interessos i neguits de tots els agents municipals vinculats directa o indirectament amb el desenvolupament de l’activitat comercial. Per aquest motiu, aquest divendres a la tarda a la Plaça de Cal Baldiró, coincidint amb l’espectacle infantil, i dissabte al matí al pavelló s’instal·laran unes carpes informatives on tots els interessats podran manifestar el seu punt de vista i les seves propostes mitjançant una enquesta i la interlocució amb els propis tècnics redactors del projecte. Un cop realitzada la diagnosi, es definiran un conjunt de línies estratègiques per tal d’abordar tots els aspectes claus detectats i que es reflectiran a la realitat mitjançant el desenvolupament d’un conjunt d’accions dissenyades específicament per assolir els propòsits establerts.