Una matadeperenca al Vaticà

Mariola Borrell va llegir una lectura a la Missa de Lleó XIV

La primera de les misses de l’inici del pontificat de Lleó XIV va tenir una protagonista local. La matadeperenca establerta a Roma Mariola Borrell va ser l’encarregada el passat diumenge de llegir davant els 150.000 fidels i turistes que estaven a la Plaça de Sant Pere la primera de les lectures de la celebració eucarística.

Borrell és arquitecta i il·lustradora, treballa des de fa uns quants anys en projectes de formació per a joves, impulsats per l’Opus Dei. Explica que va llegir la lectura “per casualitat”: al funeral del Papa Francesc es preguntava qui eren les persones que llegien en aquestes Misses multitudinaries; i pocs dies després, i a traves d’un conegut, li va arribar la proposta de llegir a la primera Missa del papa, "una sorpresa", segons ha declarat. El passat diumenge va llegir un fragment dels Fets dels Apòstols. “Estava bastant nerviosa, impressiona molt veure la plaça tan plena, el Sant Pare tan a prop…”, ha declarat, “però un sacerdot africà em va dir en italià que ‘tot aniria bé’ i a partir d’aquí, em vaig relaxar i vaig llegir el text molt tranquil·la”.

Mariola Borrell serà entrevistada aquest dijous al “Matadepera Notícies” de Matadepera Ràdio (20.00h a 107.1 FM o www.matadeperaradio.cat).

A les imatges, Mariola Borrell davant la façana de la Basílica. A sota, el moment de la lectura.

Feu clic en la imatge per a veure-la més gran